събота, декември 16, 2006

What it feels like for a girl

Хич не ми се говори за разликите между половете, защото темата не заслужава вниманието, което й се отделя. Мъжете падали от Марс, жените от Венера. Не сме се разбирали, нямали сме нищо общо. Психиките ни били различни. Книги пишат за това, а аз се разцентровам още повече, като ги чета. По-интересно ми е да наблюдавам хората и затова няма да прочета свръх известната книга "Битката за вдигнатия капак на тоалетната чиния", а ще си наблюдавам и ще си пиша сама.

Стигнах до извода, че мъжете страдат от нещо като "типично мъжка амнезия". Много прилича на моята "кино амнезия". Да ви обясня какво преставлява тя. Когато гледам някой филм, след максимум 3 седмици нищо не си спомням от него. Гледам го и после все едно никога не е било. Може да съм дала 10 лева за премиерата му, но пак нищо не си спомням после. В случая най-разумното решение би било да си спестя разходите за кино, но аз не го правя, защото все се надявам, че това ще е някакъв експириънс.

И при мъжете има нещо подобно. Те обаче си спомнят много добре какво се е случило в еди кой си филм, но нямат никаква идея къде сте ходили след киното, какво сте си говорили, а пък да не говорим какво ти е подарил миналата Коледа. Е, къде му е експириънсът тогава! Това също може да се интерпретира като излишен разход.

Няма ли някое по-нетривиално обяснение от "жените обръщат повече внимание на детайлите"? Е, то може да се окаже, че цялото преживяване е било детайл. Аз добре си спомням и излизания с хора, които не са ми били особено интересни. Значи, проблемът не е в заинтересоваността. Вероятно в момента, когато си обясня защо аз страдам от "кино амнезия", ще разбера и защо мъжете страдат от "типично мъжка амнезия". Но до тогава ще трупам опит и наблюдения.

2 коментара:

Симион Патеев каза...

Аз пък си мисля, че и заинтересуваността играе роля.

"типично мъжка амнезия"? А коя е "типично женската" :-) само с киното ли?

Stanislava каза...

Може и да има "типично женска", но тя не ме занимава особено.

Все пак ми се струва, че интересът не играе съществена роля понякога.