неделя, ноември 26, 2006

Из дневниците на един студент- second part

В един прекрасен ден миналата седмица забелязах, че са поставили прекрасни контейнери за разделно събиране на отпадъци. Жълт, зелен и син. За хартия, стъкло и пластмаса. И просто засвири девета симфония на Бетовен. Ода на радостта...

Чудите се как може някой да се радва на контейнери? Е, може, защото културата на събиране на отпадъци е белег за културата на едно общество. Интересно хрумване, но споменатото действително може да се смята за една от дименсиите на културността. Ако се разровиш в боклука на един човек, можеш да добиеш доста задоволителна представа за това какъв е той. Но ние няма да си играем на детективи и няма да ровим по кофите, за да пишем биографии. Достатъчно е да се огледаме наоколо, за да разберем колко сме културни.

Не сме културни. Свежите студенти много ги мързи. Тъй като не са имали алтернативен общ контейнер, са си поставили торбичките с общ боклук пред шарените кофи. Все пак имат съвест. Не са ги натикали вътре, макар че в това не съм сигурна, защото не съм надникнала в кофата.

Контейнерите, които аз използвам, все още не са за разделно събиране. С моите съквартирантки сме съгласни, да не кажа ентусиазирани, да си събираме отпадъците в отделни торбички. Ще се правим на добри граждани. Даже ми хрумна, ако и някой друг се сети, че ще е добре да раздадат някакви стикери, които да си зелепим на вратите. Например: "Природно грижовни студенти", "Аз събирам разделно" или "Студенти с нежни сърца". Последното не се прие от мъжете по разбираеми причини.

To be continued...

И едно опровержение.

Помните пътечката, на която толкова се зарадвах. Онази, която преди това свършваше в небитието. Оправиха я, но сега се чувствам измамена. Оказа се , че са я оправили користно. За да може близкият строеж да се възползва от пътечката в другата посока. Присвои си я и даже си я загради с ламаринени панели. Аз не мога да си обясня как се случват такива неща. Нима пътечката не е част от инфраструктура, както и улиците? Не съм чула да е законно някой да си присвои улица, за да си разшири имота. Макар че и това съм виждала.

Няма коментари: