петък, ноември 10, 2006

BL!P

Beauty Loves! Pain. С удивителна на Loves! Това не е друго, а нова марка дрехи. Но на мен ми се струва, че може да бъде всичко, което засяга модната индустрия.

Мисля, че името е брилянтно. Че какво по-въздействащо откровение от това! В днешно време вулгарната откровеност е почти единственият начин да провокираш респект и интерес. Beauty Loves Pain е наистина една болезнена истина. Просто, ясно и съвършено вярно. Чудесно попадение.

Ако BL!P не беше регистрирана търговска марка, бих препоръчала на всяко така наречено студио за красота да го закачи на видно място. Всички сме чували поговорката "Трай, бабо, за хубост". Почти всяко момиче е закърмено с нея. А какво остава за максимата "Красотата изисква жертви". За да бъдете красиви, трябва да издържате на болка. Това е основно правило. А щом е така, значи светът е пълен с мазохисти. И те са предимно от женски пол.

Ако не ми вярвате, отидете в някой козметичен салон и ще разберете, че почти не съществува безболезнена процедура за разкрасяване. Бодат ви, скубят ви, стискат ви. В името на красотата. И после да не ми каже някой, че красотата не обичала болката. Обича я и още как. Помислете само за пластичните операции, които вече са се превърнали в новия крем за разкрасяване. Хората лягат под скалпела с такава лекота, с каквато се мажат с хидратиращ крем. Не се замислят, защото красотата днес е условие за щастие, успех и благосъстояние. А залогът е някаква си болка. Определено си струва да бъдем безчувствени. Ще се изстрадат няколкото седмици болки, синини и отоци на тъканите, но после пък може и да ви назначат за служител във фронт офиса на някоя банка. Или там, където са насочени амбициите ви.

Преди години за малко да ме линчуват в час по психология, когато трябваше да степенуваме по важност факторите, които влияят върху социалния ни статус. Бях сложила на едно от първите места добрия външен вид. Не мислете, че съм разсъждавала повърхностно. Така казват тези, които действително се опитват да избягат от тази истина. На ръба на голям скандал, преподавателката твърдо ме подкрепи. Действително, красотата е не само екстра, тя се превръща в условие. А в последно време това правило важи с все по-голяма сила.

Но дори това да е вярно, не одобрявам всички средства за постигане на целта. Пластичната хирургия ми се струва доста крайна, дори плашеща. Чувала съм за родители, които подаряват за 18-тия рожден ден на дъщеря си изкуствени гърди. Явно хората са тотално обсебени от идеята да бъдат красиви. И няма как да е иначе, щом обществото налага този стандарт. Така е, но не бих казала, че е за добро.

Make me beautiful. Това звучеше в началото на Nip/Tuck, един от най-готините сериали, които съм гледала в последно време. "A perfect face, a perfect soul, a perfect life". Пластичната хирургия може всичко. Но нямаше нужда да говоря за всичко това само за да ви убедя, че красотата обича болката. Вие това си го знаете. А буквалността на BL!P направо поразява.

Няма коментари: