неделя, октомври 22, 2006

Sugar girls

Днес реших да поразгледам разни блогове в мрежата. Попаднаха ми тези от dir.bg. Незнайно защо там блог се нарича "глог". Може би си имат някаква причина. На мен поне ми звучи като "грог"- интересна, бих казала дори сполучлива, комбинация от чай и ром. Или ром и чай. Зависи как го предпочитате. А! И лимонче. Чудесно питие за студените месеци. Ама това няма нищо общо с глога. Предполагам.

Както и да е, забелязах, че въпросните глогове се списват предимно от тийнейджърки. Направо се очудих, че ми стана интересно, докато ги разглеждах. Леле, дали не остарявам?! За "остаряването" хич не съжалявам, защото тийнейджърската възраст направо я ненавиждам. Почти нищо не ти е в главата освен глупости. Добре че свърши. Макар че, аз винаги съм си била сериозен човек. Нали така?

А сега към младите (доколкото мога да си позволя да се изразявам така от висините на скромните си 20 години). Повечето от тях като че ли се интересуват предимно от вътрешния си свят. Не открих нищо по-различно от певци и актъори, в които са влюбени, съвети за добро приятелство, любов и мир по цялата земя (големи идеалисти били!) Имаше разни "полезни" неща като "Какво означава цветът на очите ти?", как да кажеш "Обичам те" на 100 езика (брей, това си е сериозен речник). На хинди било Hum Tumhe Pyar Karte hae.

Открих и нещо философско под заглавие "Т'вА е ЖивОтА...". Ще цитирам само началото:"Парадоксът на нашето време е, че имаме високи сгради, но ниска търпимост, широки магистрали, но тесни възгледи." Звучи интересно, но се съмнявам, че е авторско. Може би е от онези текстове, които се харесват на всички и ги цитират масово. Като афоризмите в някогашните лексикони. Като казах лексикони, "глоговете" приличат точно на такива. Спомням си, че когато бях "момиченце" всички имахме такива. Колкото повече картинки имаше в тях, толкова по-добре. Заразих се и си сложих една блестяща пеперудка. За настроение.

Затруднена съм за изводите от всичко това.
Харесва ми тяхната чувствителност, но не и сладникавите тон и опаковка (то и моята е розова, но аз не съм я сложила с идеята за сладникавост).
Обзема ме странна носталгия към хартията. Друго си е по лексикона да има отпечатъци от баничка.
Не ме обнадеждава, че "младите" не виждат по-далече от носа си. Но вярвам, че това ще стане. Като пораснат.

1 коментар:

Симион Патеев каза...

Привет :-)

глог се нарича, защото блог е услуга на друга компания в България и името е запазено.
www.blog.bg

Това е най-простото ми обяснение :-)

Иначе за тинейджърите съм съгласен. А като ми припомни за лексиконите ме налегна носталгия.